KBC

Langdurig arbeidsongeschikt? Hoe een aangifte doen in uw polis gewaarborgd inkomen?

Boek uw afspraak
Het forumlier "aangifte arbeidsongeschiktheid" moet zo snel mogelijk ingevuld en getekend worden deels door u en deels door uw dokter.
Er wordt gevraagd de aangifte zo snel mogelijk te doen en liefst 15d voor het verstrijken van de eigen risico termijn en zeker binnen de 2mnd na de start van de arbeidsongeschiktheid.

Stuur onderstaande documenten zeker mee samen met de volledig ingevulde "aangifte arbeidsongeschiktheid".

• het geneeskundig getuigschrift
• het attest van arbeidsongeschiktheid
• een behandelingsplan
• andere relevante* documenten gelinkt aan de arbeidsongeschiktheid

* U kan dit bekomen bij uw behandelende arts of huisarts.
bv. een operatieverslag, onderzoeksresultaten, inlichtingen over het ongeval, informatie over een vooraf bestaande aandoening, enz.

Dat alles mag u mailen naar kantoor.geert.keirse@verz.kbc.be of opsturen naar:

KBC Verzekeringen
LEUtiens SGI
t.a.v. de raadgevende arts
Prof. R. Van Overstraetenplein 2
3000 Leuven

Wat bij een verlenging van uw arbeidsongeschiktheid?
Bij een verlenging bezorgt u ons een “attest van verlenging” (opgemaakt door u arts) en “nieuwe relevante info” over de verlenging.

Wanneer neemt de tussenkomst een einde?
• Bij werkhervatting
• Bij een arbeidsongeschiktheid van minder dan 25%
• Bij pensionering
• Bij overlijden
• Bij opzeg van uw polis door uzelf.
• Indien er geen reactie komt binnen de 2mnd op de brief met vraag naar bijkomende info

Heb je vragen aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Alvast een spoedig herstel.