KBC

Heb je een schadegeval?

Boek uw afspraak

We helpen je graag verder.

Heb je een schadegeval/ziekenhuisopname dan helpen we je graag verder en dat op elk moment van de dag. Kies hieronder zelf hoe je met ons in contact komt.

Tip: Wordt u geconfronteerd met een schadegeval, neem dan zoveel mogelijk foto's van de schade. Bezorg ons een bestek voor de herstelling wordt aangevat.
Schade beperkende ingrepen zijn wel toegelaten maar neem foto's van de schade en bewaar ook steeds de beschadigde goederen voor eventueel nazicht totdat het schadegeval is geregeld! Mogelijk kan er namelijk nog een expert langskomen om de schade ter plaatse te begroten.

Uw schade digitaal aangeven via KBC Mobile of KBC touch? Lees hier hoe!





Hoe uw schade aangeven?

1. Via onze gratis apps KBC Mobile en KBC Touch

Meld je schadegeval/ziekenhuisopname via KBC Mobile of KBC Touch en kies (in Mobile onder "mijn KBC"') de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven en druk op "schade aangeven en opvolgen". 

Ook Kate (KBC mobile) kan je helpen. Klik op het spraakballonnetje rechts boven  en typ in "ik heb schade".

Je schadedossier opvolgen kan eenvoudig in KBC mobile via Mijn KBC > alle contacten > schade of hospitalisatie aangeven of je dossier opvolgen.

Eenvoudig en 24/7.
In sommige gevallen krijg je zelfs al direct beslissing over je schadegeval.
Beter kan toch niet!

2. Bel de bijstand centrale 24/7

Schadegeval of opname in het ziekenhuis? Bel naar +32 16 24 24 24 en dit 24/7.

3. Verzekeringskantoor KBC Verzekeringen Geert Keirse

Uiteraard staan ook wij voor u klaar. Bij "dringende schade" kun je ook ons bereiken via het kantoornummer 050 36 33 30 door in te spreken op onze voicemail. Bij minder dringende schade licht u ons in via mail of neemt u tijdens de kantooruren contact met ons op.

P.s. Neem zeker voldoende foto's van de schade, bewaar de beschadigde goederen, en herstel enkel na voorlegging van bestek. Ingrepen om verdere schade te beperken mogen uiteraard wel al uitgevoerd worden.

Wat doen bij een schadeaangifte in de woningpolis?

Een schadegeval voor je brandverzekering kan heel diverse oorzaken hebben, zoals brand, overstroming, storm...

Licht ons bij een schadegeval voor uw brandverzekering zo snel mogelijk in, zodat wij indien nodig ook ter plaatse kunnen komen.

Bezorg ons het ingevuld en getekend document brandschade en het document btw verklaring.
Of bezorg ons zo snel mogelijk dit INVULFORMULIER 

Preventietips bij storm:
Beter voorkomen dan genezen gebruik onze preventietips:
https://www.kbc.be/particulieren/nl/wonen/preventietips-bij-storm.html

Invullen Europees aanrijdingsformulier (EAF)

Mail of bezorg ons het Europees aanrijdingsformulier zo snel mogelijk
via dit INVULFORMULIER

Dankzij de gerichte vragen op het Europees aanrijdingsformulier kunnen verzekeraars snel uitmaken wie waarvoor verantwoordelijk is.

Deel 1: de voorkant, die door beide partijen moet worden ingevuld op het moment van het ongeval.
Deel 2: de achterkant, die u moet invullen voor u het formulier aan uw verzekeraar afgeeft.

In het eerste deel zijn er twee aparte gedeeltes (A en B, één voor elke chauffeur), een centrale kolom waar kruisjes moeten gezet worden en tot slot een vakje waarin een schets kan gemaakt worden van het ongeval.

Enkele tips:
- Teken het EAF nooit als u niet akkoord bent met de ingevulde gegevens! 
- Maak foto's van de aanrijding en de schade.
- Zijn er getuigen noteer hun naam en adres op het aanrijdingsformulier. 
- Zijn er gewonden of is er discussie roep er dan de politie bij.

Wat doen bij een ziekenhuisopname?

Uw ziekenhuisopname moet je doorgeven via de KBC mobile/touch app of bel  +32 16 24 24 24.
In KBC Mobile (via "mijn KBC") of KBC Touch kies je het domein Gezin. Selecteer daarna de hospitalisatieverzekering en volg de stappen via "een aangifte doen". 

Hou alvast volgende informatie bij de hand:
• naam van de persoon in uw gezin die wordt opgenomen
• het nummer van de AssurCard (als je die hebt)
• de opnamedatum
• het hospitaal waar de opname zal zijn
• de reden van de opname
• kamerkeuze die wordt gemaakt
• het rekeningnummer waarop de voor- en nabehandelingskosten mogen worden terugbetaald

Hoe uw ziekenhuisfactuur en alle bijhorende kosten terugbetaald kunnen worden leest u hier: Meer info

Heb je vragen aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Alvast een spoedig herstel.

Wat te doen bij een ongeval met derden?

Bij een schadegeval met 'derden' waarbij jouw aansprakelijkheid kan betrokken zijn, is het belangrijk om ons alle nuttige informatie te bezorgen.

• Wat is er precies gebeurd?
• Wie leed er schade of wat werd er beschadigd?
• Waar is het gebeurd?
• Wie is volgens jou aansprakelijk en waarom?
• Zijn er getuigen?

Tip: Foto's kunnen vaak heel verhelderend zijn!

Je kan het aangifteformulier (Aangifte familiale verzekering) ook reeds zelf zo volledig mogelijk invullen en ons terugbezorgen.

Belangrijk! Doe zelf geen uitspraak over de aansprakelijkheid tegenover de tegenpartij. Mogelijk denk je dat je in fout bent, maar is dit niet zo. Laat de maatschappij steeds de kans om dit te beoordelen. Tenslotte heb je hier ook baat bij.

Wat te doen bij een cyberaanval? (Cyberverzekering ondernemingen)

Geconfronteerd met een cyberaanval of dataverlies?
De IT-experten van de KBC Cyberverzekering Ondernemen zorgen ervoor dat uw bedrijf zo snel als mogelijk opnieuw operationeel is na de aanval. Daarnaast bent u ook verzekerd voor de herstelkosten en de eventuele bedrijfsschade.
  • Sla vooral niet in paniek
  • Sluit je PC niet af
  • Trek de netwerkkabel uit / verbreek de verbinding met de wifi van al je toestellen
  • Gebruik je PC verder niet
  • Schrijf op wat er gebeurd is
  • Bel onmiddellijk naar 016 24 24 26 KBC Cyberverzekering Helpdesk (24/7)
Meer info over de KBC Cyberverzekering Ondernemen.

Langdurig arbeidsongeschikt? Hoe een aangifte doen in uw polis gewaarborgd inkomen?

Het forumlier "aangifte arbeidsongeschiktheid" moet zo snel mogelijk ingevuld en getekend worden deels door u en deels door uw dokter. (Liefst ten laatste 15d voor het verstrijken van de eigen risico termijn en binnen de 2mnd na de start van de arbeidsongeschiktheid)

Bezorg ons ook onderstaande documenten samen met het volledig ingevulde formulier "aangifte arbeidsongeschiktheid":
• het geneeskundig getuigschrift
• het attest van arbeidsongeschiktheid
• een behandelingsplan
• andere relevante* documenten gelinkt aan de arbeidsongeschiktheid (vb operatieverslag, onderzoeksresultaten,...)

Mail alles door naar kantoor.geert.keirse@verz.kbc.be of stuur op naar:

KBC Verzekeringen - LEUtiens SGI
T.a.v. de raadgevende arts
Prof. R. Van Overstraetenplein 2
3000 Leuven

Wat u moet doen bij een verlening of einde van uw arbeidsongeschiktheid kan u hier lezen: meer info

Heb je vragen aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Alvast een spoedig herstel.